AVE Madrid-València-Madrid, 30 trens diaris en 1hora i 35 minuts

  • El millor temps de viatge serà de 1hora 35 minuts, 1 hora 50 minuts menys que el temps actual
  • Amb l'oferta Web es podrà viatjar des de 31,9 euros. El preu del bitllet senzill serà de 79,8€
  • Nova relació Toledo-Madrid-Cuenca-Albacete amb 3 trens AVE diaris per sentit
  • Madrid-Castelló en 2 hores i 52 minuts, amb 2 Alvia diaris per sentit i un estalvi sobre el temps actual de 1hora 27 minuts
  • L'Alvia Alacant-Madrid circularà fins a Albacete per la línia d'alta velocitat per a estalviar 25 minuts en el seu temps de viatge
  • Albacete estarà enllaçat amb València a través de Xàtiva amb dos Alvia per sentit amb origen/destí Madrid i tres Alaris

pdfDESCARREGAR NOTA DE PREMSA

Foto01València, 21 de setembre del 2010. L'últim Consell d'Administració de la Societat abans de l'arribada de l'AVE realitza un balanç positiu dels èxits de l'Actuació
Foto01.jpgValència, 21 de setembre del 2010. El Consell d'Administració de la Societat València Parc Central, format pel Ministeri de Foment, l'Ajuntament de València, la Generalitat, Adif i Renfe Operadora que s'ha reunit hui a València, ha fet balanç dels passos donats en el progrés de les obres ferroviàries i del desenvolupament urbanístic de l'Actuació des de l'any 2004 fins al moment. D'altra banda, ha analitzat els pròxims passos de l'Actuació, així com el finançament dels mateixos.
La reunió ha estat presidida pel Secretari d'Estat d'Infraestructures i Planificació del Ministeri de Foment, Víctor Morlán, i ha comptat amb l'assistència de l'alcaldessa de València, Rita Barberá, el conseller d'Infraestructures i Transport, Mario Flores, i la resta de membres del Consell.

LA SOCIETAT VALÈNCIA PARC CENTRAL ES REUNIX AMB ELS CINC EQUIPS SELECCIONATS PER AL DISSENY DEL PARC CENTRAL 

  • Els equips han pogut conéixer de primera mà les aspiracions de la ciutat per a escometre el disseny del parc
  • Els candidats disposaran d'un termini de quatre mesos per a presentar els seus avantprojectes, que seran avaluats per a l'elecció definitiva de l'equip guanyador

València, 28 de juliol del 2010.- L'Alcaldessa de València, Rita Barberá, la secretària general d'Infraestructures del Ministeri de Foment, Inmaculada Rodríguez-Piñero, i el conseller d'Infraestructures, Mario Flores, han mantingut hui una trobada amb els cinc equips d'arquitectura seleccionats per a optar al disseny i redacció del projecte d'urbanització del Parc Central. A la reunió també han assistit la resta de membres del Consell d'Administració de la Societat i de la mesa de contractació del concurs. 
A la convocatòria del concurs, al desembre del 2009, van acudir 36 despatxos d'arquitectura de huit països distints, entre els que es trobaven algunes de les principals firmes d'arquitectura nacional i internacional. Els equips seleccionats i que han estat presents hui en la reunió són:

FOTO1a120.000 pàgines per a acreditar la idoneïtat dels 36 despatxos professionals aspirants a dissenyar el Parc Central de València

En total, les 36 candidatures presentades al disseny i  redacció del projecte d'urbanització del Parc Central sumen al voltant de 20.000 pàgines amb què acreditar la seua solvència tècnica i professional per a escometre un dels reptes urbanístics més ambiciosos i transcendents de la ciutat.

36 candidatures que han conformat equips de gran experiència i entre els que es troben alguns dels despatxos d'arquitectura, enginyeria o paisatgisme més prestigiosos del món. FOTO3a2

Actualment, l'Ajuntament està estudiant les candidatures per a proposar a València Parc Central els 5 equips que seran invitats a presentar un avantprojecte del qual sorgirà, finalment, el projecte guanyador.

 

• El Pla de Rodalies, presentat ahir pel ministre de Foment i el president de la Generalitat, inclou l’eix passant entre les seues principals actuacions.

• El túnel o eix passant, que donarà cabuda als serveis d'alta velocitat i de rodalies, augmentarà la capacitat d'explotació de la xarxa ferroviària al convertir en passant la futura estació central.

València, 20 d’abril del 2010. (Ministeri de Foment). El ministre de Foment, José Blanco, i el president de la Generalitat Valenciana, Francisco Camps, han presentat hui a València el Pla d’Infraestructures Ferroviàries de Rodalies per a la Comunitat Valenciana 2010-2020.
El pla naix com a conseqüència del compromís adquirit per Blanco en la reunió que va mantindre el passat any a Madrid amb el president de la Generalitat.
Les actuacions incloses en esta iniciativa suposaran una inversió del Ministeri de Foment de 3.400 milions d’euros per a l’ampliació i millora de les infraestructures ferroviàries en esta comunitat autònoma.
Els objectius del pla són els següents:
 - Impulsar decididament les rodalies per a fomentar el transport públic
 - Facilitar la mobilitat a les àrees metropolitanes
 - Reduir els temps de viatge

  • Formen part de la Fase II del Canal d'Accés de la Xarxa Arterial Ferroviària de la ciutat.
  • L'estació permetrà l'arribada de l'alta velocitat a València en 2010 i la continuació de les obres de soterrament i de la futura Estació Central.
  • L'estació es construïx aplicant criteris de sostenibilitat, eficiència energètica i de caràcter mediambiental.

València, 2 de febrer de 2010. El ministre de Foment, José Blanco, ha supervisat hui les obres de construcció de la futura estació d'alta velocitat de València, que formen part de la Fase II del Canal d'Accés de la Xarxa Arterial Ferroviària de València.
Les obres de la Fase II del Canal d'Accés inclouen, a més, el nou accés ferroviari d'alta velocitat a l'estació de València, i la definició de les obres necessàries a desenrotllar en fases posteriors per a la construcció del propi Canal d'Accés. Estes obres permetran que els trens d'alta velocitat arriben a València en 2010.L'estació d'alta velocitat visitada se situa pròxima a l'Estació del Nord, en l'espai de l'antiga estació de mercaderies, junt amb el carrer de Sant Vicent Màrtir, mantenint la seua disposició en l'àmbit ferroviari i millorant la seua connexió intermodal amb la resta de línies ferroviàries d'ample convencional, autobusos i xarxa viària. 

Una Comissió integrada per tècnics i representants polítics municipals i pel director general de la Societat Valéncia Parque Central, seleccionarà als cinc equips cridats a presentar un avantprojecte del disseny del Parc Central de València. ( Relació d’equips que s’han presentat la seua sol·licitud )

  • L’equip guanyador comptarà amb un pressupost de 3 milions d’euros per a la redacció del projecte d’urbanització de l’àmbit del Parc Central.
  • Cada un dels restants equips finalistes obtindrà una compensació de 50.000 euros per la presentació del seu avantprojecte. El projecte comprén una superfície de 66 hectàrees -més de la mitat d’elles de zones verdes, i d’estes, 23 hectàrees corresponen al Parc Central.

València, 21 de gener de 2010.- L'Alcaldessa de València, Rita Barberá, ha mostrat hui la seua satisfacció per l'alta participació en el Concurs Internacional per al disseny i redacció del projecte d'urbanització del Parc Central. La societat Valéncia Parque Central ha rebut 36 sol·licituds de participació de professionals i empreses nacionals i internacionals. En esta primera convocatòria els candidats han d'acreditar la seua solvència tècnica i econòmica per a abordar un treball d'esta envergadura, aportant els seus credencials, experiència i els equips que treballaran en el que serà "un dels reptes urbanístics més importants de València", com ha recalcat l'Alcaldessa.
Les empreses que s'han presentat són les que figuren en l'Annex .