CANAL D'ACCÉS
El Canal d'Accés està constituït pel conjunt de vies soterrades que substitueixen les vies d'entrada a València en superfície fins a la futura Estació Central. La longitud del canal és de 1.500 m i aquesta soterrat en 2 nivells amb la finalitat de propiciar una separació de trànsits segons amples i tipus de vies ferroviàries d'acord amb la disposició adoptada en l'estació, de tal manera que els eixos en ample UIC se situen majoritàriament en el nivell superior i les vies en ample ibèric, en el nivell inferior.
La complexitat de l'actuació precisa de l'execució per fases dissenyades amb la finalitat de simultanejar en tot moment l'execució de les obres amb el manteniment de l'explotació ferroviària
Després de les fases I i II ja executades, el Canal d'Accés entra en la seua fase III.
CANAL D' ACCÉS-FASE III
Les obres del Canal d'Accés Fase III consisteixen en el soterrament de les vies d'accés a les estacions de València Nord i de Joaquín Sorolla entre la Ronda Sud i passat el viaducte de Giorgeta, en la divisòria dels barris de Malilla, a l'est, i de la Raiosa i Cruz Cubierta, a l'oest. L'actuació permetrà finalitzar l'accés ferroviari que es va iniciar amb les obres del Nuc Sud i l'accés de l'Alta Velocitat a València. El projecte inclou una remodelació de l'estació de Joaquín Sorolla, necessària per a atendre l'increment de demanda de viatgers prevista per la liberalització ferroviària i per a adequar-la al nou canal soterrat. L'estació de Joaquín Sorolla prestarà així servei fins que s'execute la nova Estació Central que unificarà les existents en l'actualitat..
L'actuació permetrà finalitzar l'accés ferroviari que es va iniciar amb les obres del Nuc Sud y de l'accés de l'Alta Velocitat a València. El projecte inclou una remodelació de l'estació de Joaquín Sorolla, necessària per a atendre l'increment de demanda de viatgers prevista per la liberalització ferroviària i per a adequar-la al nou canal soterrat. L'estació de Joaquín Sorolla prestarà així servei fins que s'execute la nova Estació Central que unificarà les existents en l'actualitat.
Sobre la superfície alliberada de les línies ferroviàries està prevista la construcció del bulevard o passeig García Lorca, amb el que es completarà la integració dels barris del sud de la ciutat.
Resum obres Canal d'Accés Fase 3
Fases del Projecte Bàsic Resum gràfic. Vídeo resum de l´actuació
Proyecto de construcción
- Òrgan de contractació: ADIF ALTA VELOCIDAD
- Licitació: 2 d'agost de 2022. Adjudicació: 22 de decembre de 2022
Assistència Tècnica Control d'Obres
- Òrgan de contractació: ADIF ALTA VELOCIDAD
- Licitació: 2 d'agost de 2022. Adjudicació: 29 de novembre de 2022
Inici d´obres: 6 de febrer de 2023
CANAL D' ACCÉS-FASE II
Estación Valencia Alta Velocidad
Les obres de la segona fase del Canal d'Accés tenen com a objecte la construcció de l'estació Joaquín Sorolla i de les dues vies d'accés a la mateixa, per a atendre amb caràcter provisional als serveis d'Alta Velocitat i amb la finalitat que es puga executar la resta de les obres definitives del Canal d'Accés i de la nova Estació Central mantenint en explotació la totalitat dels serveis ferroviaris actuals en òptimes condicions de seguretat.
Obra de plataforma
- Òrgan de contractació: ADIF
- Licitació autoritzada pel Consell de Ministres de 18-07-2008
- Licitació acordada per ADIF el 22-07-2008
- Licitació de les obres publicada en BOE 30-07-2008
- Fecha de adjudicación: 31-10-2008
- Data d'adjudicació definitiva: 28-11-2008
- Adjudicació definitiva de les obres publicada en BOE 20-12-2008
- Pressupost d'adjudicació (IVA inclòs): 61.220.827,93 €
- Termini d'execució: 18 mesos
- Adjudicatario: Aldesa Construcciones S.A.
- Finançament: Valencia Parque Central Alta Velocidad 2003 S.A.
Expropiacions
- Data d'Informació Pública: BOE 26-09-2008
Assistència Técnica Control d'Obra
- Data aprovació de la licitació per ADIF: 06-10-2008
- Licitació del servici publicat en: BOE 01-11-2008
- Data obertura d'ofertes: 13-01-2009
- Pressupost de licitació (IVA inclòs): 2.866.676´7 €
- Data d'adjudicació definitiva: 19-02-2009
- Adjudicació definitiva de les obres publicada en BOE 03-04-2009
- Pressupost d'adjudicació (IVA inclòs): 2.356.408’24 €
- Adjudicatari: Ingeniería IDOM Internacional S.A.
- Financiació: Valencia Parque Central Alta Velocidad 2003 S.A.
Assistència Tècnica en la Redacció del projecte
- Data publicació de l'adjudicació en BOE 07-08-2004
- Adjudicatari: IDOM Internacional S.A.U.
Situació de les obres: Finalitzades
CANAL D'ACCES - FASE I:
Les obres de la primera fase del Canal d'Accés tenen com a objecte la construcció de tots els elements subterranis del Canal d'Accés necessaris per a l'arribada de la Línia d'Alta Velocitat Madrid-València a l'estació provisional Joaquín Sorolla situada en les voltants dels carrers Maestro Sosa, Sant Vicent i avinguda Giorgeta, així com l'execució d'algunes desviacions ferroviàries i la reposició d'alguns serveis. Es tracta d'una fase de treballs transitoris necessaris per a la realització dels treballs posteriors.
Obra de plataforma
- Òrgan de contractació: ADIF
- Licitació autoritzada pel Consell de Ministres de 30-05-2008
- Licitació acordada per ADIF el 30-05-2008
- Licitació de les obres publicada en BOE 04-06-2008
- Data d'adjudicació: 31-10-2008
- Data d'adjudicació definitiva: 28-11-2008
- Adjudicació definitiva de les obres publicada en BOE 20-12-2008
- Pressupost d'adjudicació (IVA inclòs): 24.789.200 €
- Termini d'execució: 9 mesos
- Adjudicatario: Vías y Construcciones S.A.
- Finançament: València Parc Central Alta Velocitat 2003 S.A
Expropiacions
- Data d'Informació Pública: BOE 07-04-2007
Assistència Técnica Control d'Obra
- Data de la publicació de l'adjudicació BOE 24-07-2008
- Adjudicatari: Sercal, S.A.
Assistència Tècnica en la Redacció del projecte
- Data publicació de l'adjudicación BOE 08-07-2004
- Adjudicatari: IDOM Internacional S.A.U.
Situació de les obres: Finalitzades