ESTACIÓ CENTRAL
L'Estació del Nord forma part del Conjunt Històric de la ciutat de València (declarat Bé d'Interés Cultural en 1993). La futura Estació Central se situarà al sud d'Estació del Nord i permetrà el transbord amb les estacions de metro dels carrers Bailèn i Alacant. L'obra de la nova estació té continuïtat pel seu extrem sud amb el Canal d'Accés i per l'altre extrem amb l'Eix Passant.
La nova estació tindrà caràcter de passant en lloc de la seua disposició actual en fons de sac. Està cridada a convertir-se en centre neuràlgic del transport ferroviari de viatgers de proximitat, d'alta velocitat i del Corredor Mediterrani.
En superfície l'estació disposarà d'un gran edifici situat entre la Gran Via de Germanies i l'edifici de l'estació actual. Està previst que este nou edifici albergue la major part d'accessos i eixides de les noves instal·lacions i els servicis de suport de l'estació. L'estació València Nord s'adaptarà a nous usos.
El dia 1 de febrer de 2008 el Consell d'Administració de la Societat València Parc Central, va aprovar la proposta arquitectònica de César Portela per a la construcció de la nova estació central de València.
Davant l´increment de les necessitats ferroviàries de la ciutat i a fi d'actualitzar el projecte per a adaptar-lo a eixes necessitats i requeriments, el 23 de desembre de 2024 el Consell de Ministres va autoritzar la licitació de la redacció dels estudis previs i dels projectes bàsics i de construcció de la nova Estació Central de València, soterrada i passant. Nota de premsa
Redacció de projectes
- Òrgan de contractació: Adif Alta Velocitat
- Licitació: 30 de desembre de 2024