ESTACIÓ CENTRAL
L'Estació del Nord forma part del Conjunt Històric de la ciutat de València (declarat Bé d'Interés Cultural en 1993). La futura Estació Central se situa al sud de l'actual i junt amb ella i disposarà de 12 vies, distribuïdes en dos nivells diferents, situats a les cotes -7 m i -20 m amb 6 vies cada un i amb un nivell intermedi situat a -13 m per al transbord amb les estacions Bailén i Alacant de les línies de metro i tramvia situades en els carrers d'eixe nom en les proximitats amb les Grans Vies. Les vies superiors es destinaran a línies sense continuïtat per l'eix passant, mentres que les vies inferiors es destinaran a línies que tinguen continuïtat per l'eix passant (Alta Velocitat i Rodalies).
La nova estació tindrà caràcter de passant en compte de la seua disposició actual en "cul de sac". En superfície l'estació es concreta en un gran edifici situat entre la Gran Via de Germanies i l'edifici de l'estació actual. Este nou edifici albergarà la major part d'accessos i eixides de les noves instal·lacions i els serveis de suport de l'estació. El projecte inclou, així mateix, un aprofitament d'ús terciari compatible a desenvolupar en el conjunt format per l'estació actual i la seua ampliació.
L'obra de la nova estació té continuïtat pel seu extrem sud amb el Canal d'Accés i per l'altre extrem amb l'Eix Passant.El dia 01/02/2008 El Ministeri de Foment representat per D. Victor Morlán, l'Ajuntament de València representat per Dª. Rita Barberá i la Generalitat representada per D. Mario Flores, i els altres membres del Consell d'Administració de la Societat València Parc Central, van aprovar la proposta arquitectònica de D. Cèsar Portela per a la construcció de la nova estació central de València.
GALERIA D'IMATGES DE LA NOVA ESTACIÓ CENTRAL I BIOGRAFIA DE L'ARQUITECTE CÈSAR PORTELA