NUC SUD

El Nuc Sud ferroviari de València comprèn l'àmbit situat entre la zona del Tanatori i l'estructura per la qual travessa el Bulevard Sud viari, per on s'accedeix al Canal d'Entrada a la nova estació de viatgers. El Nuc Sud està format per un conjunt d'eixos que es caracteritzen per la busca de la màxima longitud de soterrament possible, especialment entre els barris de Sant Marcel·lí i Camí Reial.

En el Nuc Sud conflueixen les vies següents: per l'Oest les vies de Línies d'Alta Velocitat Madrid-Motilla-València i La Encina-València del Corredor Mediterrani, en ample UIC, les d'ample ibèric procedents de Buñol/Utiel i la via mixta Alcàsser-València per a trens de mercaderies (totes elles compartint la mateixa plataforma ferroviària); pel Sud les vies en ample ibèric que suportaran el trànsit de trens de rodalia de les línies C-5 i C-6 (Moixent i Gandia); i per l'Est la actual línia València – Barcelona (per Font San Lluis i Cabanyal) i les connexions entre l'Estació Central de València i les vies d'accés a les estacions tècniques per als amples ibèrics i UIC, previstes en Font de Sant Lluís.

Esta obra té continuïtat cap al sud-oest amb el tram Picanya-València i cap al nord amb el Canal d'Accés.

Característiques tècniques del tram:

El tram RAF València, Nuc Sud, d'1,71 quilòmetres de longitud, s'ha dissenyat amb ample de via internacional per a doble via d'alta velocitat. També inclou una via d'ample mixt per a la circulació de mercaderies i les variants d'ample ibèric de València-Utiel i Xàtiva-València.

Les obres comprenen: moviments de terra, estructures , túnels, reposició dels serveis i servituds afectats, i la construcció de connexions transversals que asseguren la permeabilitat viària de la línia, a més de les corresponents obres de drenatge.
Com a elements singulars en el seu traçat cal destacar els següents:

  • Una pèrgola de 142,4 metres per a salvar la variant d'ample ibèric de la línia Llíria-Utiel.
  • Soterrament de 1.094 metres, executat per mitjà de pantalles, per a connectar amb el següent tram, el canal d'accés soterrat a València.

Dades de la contractació:

Obres de Plataforma

  • Organ de contratació: ADIF
  • Licitació acordada per ADIF el 30-03-2007
  • Licitació de les obres publicada en BOE pdf05-04-2007 i pdf14-04-2007
  • Informació pública de les expropiacions publicada en BOE pdf07-04-2007
  • Data d'adjudicació: 26-6-2007
  • Pressupost d'adjudicació: 78.584.488 €
  • Termini d'execució: 26 mesos
  • Adjudicatari: COMSA
  • Financiació: ADIF

Expropiacions

Assistència Tècnica Redacció de Projecte i Control d'Obra

  • Data publicació de l'adjudicació: pdfBOE 04-03-2004
  • Adjudicatari: «Esteyco, Societat Anónima» (40%), «Paymacotas, Societat Anónima» (40%) i «Icyf, Societat Anónima» (20%), en Unió Temporal d'Empreses.
A NS AC VLEsquema del Nuc Sud ( Abril 2003 )
A NS FT VLEsquema del projecte de Nuc Sud